niedziela, 3 kwietnia 2016

Czapka smerfetka dla niemowlaka

Kolejnym uszytkiem była czapka dla mojej córki. Z kupnem czapki zawsze miałam problem, bo chyba córeczka ma główkę niewymiarową, każda którą przymierzamy w sklepie nie pasuje. Jest albo za duża, albo za mała.
Kupiłam kawałek białego polaru /40 cm x 150 cm/ za 6 zł, na podszewkę miałam bawełnę różową.
Pozostał tylko wykrój, maszyna do szycia i wolny wieczór. I czapka gotowa.

Wykrój znalazłam w internecie, aczkolwiek dopasowałam go do wymiarów główki córki. Zmierzyłam obwód głowy od karku przez czołu (42 cm) i od czoła do karku przez czubek główki (30 cm) - daje nam wysokość czapki. Ja chciałam aby czapka była troszkę większa więc dodałam centymetry.
Pamiętaj, szyjąc z tkaniny rozciągliwej musisz zrobić wykrój mniejszy- ja miałam polar czapkę zrobiłam na 40 cm i teraz widzę że mogłam jeszcze zrobić w obwodzie na 38 cm.
Pamiętaj aby wykroić czapkę  po szerokości tkaniny. W pierwszym odruchu patrzyłam na ułożenie na tkaninie tak aby było najkorzystniejsze.
Czapka smerfetka krok po kroku.
1. Papierowy wykrój przykładamy do tkanin i wycinamy, pamiętając o dodaniu zapasu na szwy.
jak uszyć czapkę

jak uszyć czapkę

2. Zszywamy rozcięcia u góry czapki, pamiętając  że mają być prawymi stronami do siebie.
Wycięte uszy składamy materiałem prawą stroną do prawej i zszywamy zostawiając dół otwarty.
3. Zszywamy dół czapki (po obwodzie główki) polar z podszewką bawełnianą  ściegiem elastycznym lub zygzakiem.
Ustalamy miejsce przyszycia uszków (biały polar) i wkładamy do   środka czapki, fastrygujemy.Zszywamy ściegiem prostym pozostawiając niewielki otwór na wywinięcie.
jak uszyć czapkę
4. Jeśli chcemy naszyć oczy i buźkę, robimy to przed etapem zszywania. Ja oczy i nos wycięłam z czarnego filcu a wąsy ręcznie wyszyłam muliną.
jak uszyć czapkę
5. Po wywinięciu pozostaje zaszyć ręcznie dziurkę i czapka gotowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz